صفحه اصلی>

جشن آب تایلند

تور مدنظرتان را براحتی رزرو کنید.

فلای دبی

تور جشن آب کرابی پوکت

اقامت : 9 شب و 10 روز
از: 76,700,000تومان
فلای دبی

تور جشن آب کرابی فی فی پوکت

اقامت : 9 شب و 10 روز
از: 79,900,000تومان

جشن آب تایلند، یکی از زمان‌هایی است که گردشگران زیادی از سرتاسر جهان برای شرکت در این مراسم به سرزمین لبخندها سفر میکنند. این جشن که در حقیقت جشن سال نو تایلندی می‌باشد که از 12 آوریل شروع شده و تقریبا تا 18 اوریل ادامه خواهد داشت. اگر شما هم قصد شرکت در جشن آب تایلند 1403 را دارید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

جشن آب تایلند

 

کمی درباره جشن آب بازی تایلند (سونگکران)

همانطور که به آن اشاره کردم، جشن آب بازی تایلند در حقیقت جشن سال نو می‌باشد. این جشن که به یکی از مهم‌ترین فستیوال‌ها در جهان مشهور شده، یکی از مراسم‌های سنتی مردم تایلند است که از قدیم به جا مانده است. مردم قدیمی به این عقیده باور دارند که آب پاکیزگی و تمیزی می‌آورد و اگر قبل از شروع سال جدید بر روی همدیگر آب تمیز بریزید، غصه‌ها و بدشانسی‌ها از بین خواهد رفت.

نام دیگر این مراسم در زبان محلی سونگکران است. یک تا دو هفته قبل از زمان جشن، مردم تایلند برای سونکران آماده میشوند. خانه‌های خود را تمیز میکنند، به دنبال خرید لوازم مخصوص آب پاشی هستند. اگر شما هم قصد سفر به تایلند را دارید یکی از پیشنهادهای ما شرکت در جشن آب تایلند است. 

 

درباره جشن آب تایلند

 

تور جشن آب تایلند کی برگزار میشود؟ 

یکی از بهترین زمان‌های سفر به تایلند، در هنگام تور جشن آب تایلند است. جشن آب بازی در بازه زمانی 12 تا 18 آوریل است که اگر بخواهید به تاریخ شمسی آن را بدانید، در سال 1403، در هفته دوم فروردین ماه میتوانید برای شرکت در جشن آب به این کشور زیبا سفر کنید و از شور و شوق مردم مهربان تایلند لذت ببرید. هوا در این زمان از سال گرم و شرجی است و آب بازی در خیابان‌ها میتواند حس خوبی را به شما منتقل کند. 

تاریخ جشن آب تایلند

 

چه مراسم‌هایی در جشن آب تایلند برگزار میشود؟

در این جشن سنتی تایلندی‌ها که یکی از باشکوه‌ترین فستیوال‌های جهانی شناخته شده است و شما با سفر به تایلند در هنگام جشن آب، شور و هیجان زیادی را در سطح خیابان‌های آنجا خواهید چشید. جالب است بدانید که این رسم و رسوم در گذشته توسط افراد مسن برگزار میشد تا بدشانسی و حتی بیماری را از مردم آن دور کنند و اصلا جنبه سرگرمی و تفریحی نداشت. اما امروزه کمی این رسم و رسوم ها متفاوت شده‌اند.

از سری تفریحاتی که در این هنگام شما در سطح شهر با آن رو به رو خواهید شد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

- تایلندی ها معمولا بعد تمیز کردن خانه خود در روز اول این جشن، به سراغ خدایان بودایی میروند و شروع به شستن و حمام کردن آنها میروند. اینکار به طور دسته جمعی انجام میشود. اینکار در حقیقت یک ادای احترام به خدایان آنهاست و با اینکار معتقدند که تمامی انرژی و افکار منفی را دور خواهند کرد.

جشن آب تایلند کی است

 

- روز دوم این جشن، به نام روز خانواده نامگذاری شده است. در این روز جوانان خانواده بر روی دست بزرگان خانواده خود آب میریزند و برایشان آرزوی سلامتی برایشان میکنند. بزرگترا هم در جواب این کار با گل یاس، برای فرزندان خود آرزوی برکت دارند. پس از آن خانواده همگی به خیابان میروند و بر روی همدیگر آب میریزند.

جشن آب بازی تایلند

- در روز سوم مراسم سنتی جشن آب، مردم به بازدید از معابد رفته و با بخسیدن لباس و غذا به راهبان معبد دعا میخوانند. در ادامه این روز مردم به کنار سواحل میروند و با سازه‌های شنی و برگزار کردن موسیقی زنده در شهر به ادامه مراسم خود میپردازند.

جشن آب بازی تایلند 1403

 

بدون شک شما با سفر به تایلند در هنگام تور جشن آب تایلند، یکی از به یادماندنی‌ترین تجربیات خود را ایجاد خواهید کرد. البته که این را هم در نظر داشته باشید که اگر شما در این بازه زمانی جشن آب به تایلند سفر کنید، هرگز خشک نخواهید ماند و حتما منتظر باشید که یک نفر بر روی شما آب بریزد.

مراحل رزرو تور
تماس با آژانس و دریافت مشاوره
ارسال قرار داد و هزینه نور
تحویل مدارک و شروع سفر
پشتیبانی 24 ساعته تا پایان سفر
تورهای پیشنهادی
سوالات متداول
منوی سایت