صفحه اصلی > اخبار گردشگری > بهترین زمان سفر به تایلند | بهترین تایم سفر به تایلند کی است؟

بهترین زمان سفر به تایلند | بهترین تایم سفر به تایلند کی است؟

ایرلاین هاو اخبار گردشگریو بخشنامه های ایرلاین هاو راهنمای دریافت ویزاو دانستنی های سفرو تورهای تفریحی تایلندو
5 دقیقه ۸ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۹

بهترین زمان سفر به تایلند کیه؟ اگر شما هم جزو گرشگرانی هستید که قصد سفر به تایلند دارید و میخواهید در بهترین تایم سفری لذت بخش به تایلند را داشته باشید بهتر است که قبل از سفر خود از فصل مناسب سفر به تایلند باخبر باشید. پیشنهاد میشود که تا پایان این مقاله همراه پارادیس سیر باشید.

 

مناسب‌ترین زمان سفر به تایلند کی است؟

اگر یک مسافری هستید که میخواهید به گردش در سواحل بکر و آشنایی با یک فرهنگ جدید ماجراجویی جدید را تجربه کنید، بی شک تایلند بهترین انتخاب برای شماست. تایلند که به سرزمین لبخندها مشهور است با داشتن جاذبه‌های گردشگری متعدد، بازارهای باشکوه، طبیعت فوق‌العاده رویایی، معابد زیبا و غذاهای خیابانی توانسته خود را در دل ایرانی‌ها بسیار جا کند.

طبیعتا اگر در فصلی که هوا خشک و خنک است به این کشور سفر کنید، لذت بیشتری خواهید برد و از گرمی هوا آزرده خاطر نخواهید شد. بیشتر مردم تمایل دارند که در January تا April که معادل دی تا اردیبهشت ماه است به تایلند سفر کنند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که مناسب ترین زمان سفر به تایلند در هر شهر چه زمانی است.

 

بهترین زمان سفر به تایلند

 

آب و هوای تایلند به طور کلی

کشور تایلند به طور کلی یک اقلیم گرمسیری و نیمه گرمسیری است. اما با این حال شمال تا جنوب تایلند از آب و هوای گوناگونی برخوردار هستند. تایلند به طور کلی 3 فصل دارد. سه فصل زمستان - بارندگی پراکنده - گرم را دارد. در جدول زیر بیشتر با سه فصل تایلند آشنا خواهید شد.

بهترین زمان سفر به تایلند

فصل‌های تایلند ماه سال میلادی ماه شمسی میزان علاقه گردشگران
زمستان نوامبر تا فوریه آبان تا اسفند بیشترین گردشگران - رطوبت هوا کم، گرمای هوا ملایم و در شب باد و نسیم خنکی میوزد.
بارش باران به طور پراکنده سپتامبر تا اکتبر شهریور تا آبان در این فصل دما و رطوبت هوا کاهش پیدا میکند، به نسبت فصل زمستان گردشگر ندارد اما به دلیل کاهش قیمت تور باز هم مردمان زیادی سفر میکنند
فصل گرم و خشک آوریل تا می، جولای تا سپتامبر فروردین تا خرداد، تیر تا مهر در این فصل روزهای گرم اما شبهای خنک دارد. بعد از ماه تیر (جولای)، پر بارشترین فصل تایلند است

 

 

بهترین زمان سفر به پوکت

جالب است که شما قبل از سفر به تایلند علاوه بر آب و هوای ماه‌های سال، میبایست از آب و هوای هر منطقه در تایلند نیز اطلاع داشته باشید. به طور کلی تایلند از نظر آب و هوایی در مناطق جغرافیایی به سه منطقه تقسیم شده است. هوای مناطق شمالی تایلند، مناطق مرکزی تایلند و مناطق جنوبی تایلند. پوکت در در ساحل غربی تایلند در دریای اندامان قرار دارد. بهترین زمان سفر به پوکت ماه نوامبر تا آوریل (آبان تا اردیبهشت) است. زیرا در این هنگام از سال هوا بسیار خنک و مناسب برای رفتن به ساحل و آب بازی است.

ماه آذر تا بهمن (دسامبر - ژانویه) زمان مناسبی برای سفر به جزایر آندامان و کرابی است. زیرا این ماه جزو آفتابی‌ترین سال تایلند است که زمان مناسبی برای بازدید از ساحل آندامان و شنا می‌باشد.

 

بهترین زمان سفر به پوکت

ارزان‌ترین تور پوکت

اگر قصد دارید که در زمان مناسبی به پوکت تایلند سفر کنید که هزینه‌ کمتری پرداخت کنید، یکی از بهترین تایم‌ها ماه خرداد تا آبان‌ماه ک در واقع همان ماه مه تا اکتبر است. در این تایم چون یک فصل موسومی است، هتل‌ها دارای نرخ به نسبت پایین‌تری هستند. همچنین ماه تیر تا آبان (ژوئیه تا اکتبر) بهترین زمان برای بازدید از آندامان است. زیرا به دلیل آرام نبودن دریا و وزش باد، ارزان‌ترین هتل‌ها را در این تایم میتوانید رزرو نمایید.

 

ارزان‌ترین تور پوکت

بهترین زمان سفر به بانکوک

پایتخت تایلند که هر ساله گردشگران فراوانی را از سر تا سر جهان به سوی خود میکشاند، به طور کلی دارای آب و هوای گرم و مرطوب است که این هوا مناسب سفر در طول سال است. با این حال بسیاری از گردشگران این نظر را دارند، که ماه آذر تا اسفند (نوامبر تا فوریه) بهترین زمان سفر به بانکوک است. زیرا در این تایم بارندگی کمتری را شاهد هستیم و صل خنکی محسوب میشود. 

بهترین زمان سفر به بانکوک

ارزان‌ترین تور بانکوک

اگر قصد دارید تا با یک تور ارزان به بانکوک سفر کنید، بهتر است در زمانی به بانکوک سفر کنید که گردشگران کمتری به این شهر میروند. ماه مارس تا مه (فروردین تا خرداد) و آوریل تا ژوئن (اردیبهشت تا تیر) به دلیل گرمای هوا گردشگران کمتری را به سوی خود میکشاند. در این تایم میتوانید ارزان‌ترین تور بانکوک را رزرو کنید.

 

ارزان‌ترین تور بانکوک

 

سخن پایانی

در این مقاله با هم بررسی کردیم که بهترین زمان سفر به تایلند چه زمانی است. با یکدیگر آب و هوای تایلند در سه فصل بررسی کردیم و متوجه شدیم که بهترین تایم سفر به هر شهر تایلند چه موقع از سال است و در چه ماهی میتوانیم ارزان‌ترین تور تایلند را پیدا کنیمو ممنون که تا پایان این مقاله مثل همیشه همراه ما بودید. امیدواریم که توانسته باشیم با این مقاله راهنمایی لازم برای قبل از سفر شما انجام دهیم.

ارزان ترین زمان سفر به تایلند

 
 
 
 
 
 
 
مقالات مرتبط

فولمون پارتی پنگان

۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۳۶
1 دقیقه
خواندن مطلب

دیدنی های شهر پوکت

۴ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۱۲
2 دقیقه
خواندن مطلب

جزیره فی فی

۲۴ تیر ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۴۲
3 دقیقه
خواندن مطلب

تور پاتایا با پرواز فلای دبی

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۸
3 دقیقه
خواندن مطلب

جزیره جیمز باند

۱۷ دی ۱۴۰۲، ساعت ۱۲:۳۶
3 دقیقه
خواندن مطلب

تور کرابی با پرواز فلای دبی

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۱
4 دقیقه
خواندن مطلب

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده

منوی سایت