جزیره ی کوه سامت

دانستنی های سفرو تورهای تفریحی تایلندو
2 دقیقه ۷ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۷

جزیره کوه سامت (koh samed)

جزیره کوه سامت در 200 کیلومتری جنوب شرق بانکوک و در استان رایونگ واقع شده و با 13 کیلومتر مربع وسعت، نام خود را از درختان سامت که پوشش گیاهی این جزیره را تشکیل میدهند گرفته است.

 

این جزیره که به خاطر زیبایی طبیعی و فضای آرامش شناخته می شود، به دلیل وجود سواحل زیبای ماسه سفید، آب های شفاف یک مقصد گردشگری محبوب به شمار می رود.

کو سامت همچنین بخشی از پارک ملی ست که اکوسیستم دریایی و زمینی منطقه را حفظ می کند و آب و هوای مخصوص خود را دارد، یعنی در فصل باران های موسمی متاثر از باران های سیل آسا نیست (در فصل بارندگی های اردیبهشت تا تیر نسبت به دیگر نقاط تایلند بارندگی کم تری دارد).

 

بیشتر جزیره  پوشیده از فضای سبز است و تپه های پوشیده از جنگل های استوایی تا سواحل امتداد دارند. تقریبا تمام سواحل تفریحی این جزیره در بخش شرقی آن قرار دارد و بخش غربی آن پوشش صخره ای و جنگلی دارد و هرچه به سمت جنوب جزیره بروید امکانات کمتر می شود.

کو سامت با تفریحات شبانه ی جنب و جوش و با بارها،رستوران ها و کلاب هایی که در امتداد ساحل هستند باز هم فضای آرام تری نسبت به خیلی از جزایر معروف تایلند دارد.

ساحل سای کائو اصلی ترین جزیره ی سامت و نزدیک ترین ساحل به اسکله نا دان می باشد. این ساحل نسبت به سایر سواحل جزیره امکانات بیشتری دارد و بیشتر گردشگران نیز آن را برای تفریح و استراحت خود انتخاب می کنند.

بهترین زمان سفر به این جزیره ی بی نظیر از ماه های اکتبر تا آوریل می باشد. در ماه آگوست می توانید باران و در ماه می باد را در آن تجربه کنید.

 

مقالات مرتبط

بهترین زمان سفر به تایلند | بهترین تایم سفر به تایلند کی است؟

۸ اسفند ۱۴۰۲، ساعت ۱۱:۳۹
5 دقیقه
خواندن مطلب

مقایسه پوکت و کرابی; کدام یک بهترین مقصد برای شماست؟

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۳۴
2 دقیقه
خواندن مطلب

جزیره ی کوه سامت

۷ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۱:۳۷
2 دقیقه
خواندن مطلب

معرفی جزیره ساموئی

۹ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۲
3 دقیقه
خواندن مطلب

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده

منوی سایت