صفحه اصلی > دانستنی های سفر > بهترین سواحل پوکت

بهترین سواحل پوکت

اخبار گردشگریو دانستنی های سفرو
4 دقیقه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۱۰

زیباترین سواحل در پوکت :


شهر پوکت یکی از شهرهای جنوبی تایلند می‌باشد که بزرگترین جزیره‌ی تایلند یعنی جزیره پوکت در آن قرار دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی زیباترین جزایر پوکت بپردازیم.

 

سواحل پوکت


ساحل پتونگ (Patong Beach):


ساحل پتونگ، یکی از بهترین سواحل پوکت، به عنوان محبوب‌ترین و معروف‌ترین مقصد تعطیلات ساحلی در پوکت شناخته می‌شود. این محبوبیت و امکانات سبب شده تا این ساحل هیچگاه خالی از توریست و مسافر نباشد. این ساحل همچنین به دلیل گستردگی، نزدیکی به جاده‌ی بنگلا و وجود رستوران‌ها و کافه‌های متعدد توجه مسافران و توریست‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

 

ساحل پتونگ


ساحل کارُن (Karon Beach) :

 

ساحل کارن در پوکت یک از طولانی‌ترین سواحل پوکت می‌باشد. انتهای شمالی این ساحل معمولا خالی از سکنه و مناسب برای توریست‌ها و مسافرانی ست که به دنبال مکانی آرام‌تر هستند، اما انتهای جنوبی آن نزدیک به کاتا و شلوغ‌تر است. این ساحل به دلیل اینکه ساحل‌های شنی همواره در حال تغییر هستند، مکان مناسبی برای موج سواری نیست. این ساحل هم چنین به دلیل فضای آرامی که دارد و غروب زیبا و تماشایی خورشید منحصر به فرد است.

 

ساحل کارن


ساحل آزادی (Freedom)


ساحل آزادی در سواحل غربی پوکت قرار دارد و دسترسی به آن کمی چالش برانگیز است. این ساحل همچنین در نزدیکی خلیجی قرار دارد که از سنگ های گرانیتی پر شده و توسط تپه‌هایی که  جنگلی انبوه آن را پوشانده، احاطه شده است. در انتهای جنوبی ساحل پاتونگ قایق‌هایی وجود دارند که می‌توانند شما را تا ساحل آزادی ببرند.

 

ساحل آزادی


ساحل نای هارن (Nai Harn):

 

این ساحل همواره آرام به دلیل زیبایی و طبیعتی که دارد همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این ساحل به دلیل وجود آب‌های شفاف و شن‌های سفید و ریز، شهرت زیادی دارد و این سبب شده تا به مکانی عالی برای شنا و آفتاب گرفتن تبدیل شود. با توجه به این که تجاری سازی در حجم گسترده در این منطقه انجام نشده استاین منطقه از فضایی آرام و به دور از شلوغی برخوردار است.

 

ساحل نای هارن


ساحل مخفی آئویون (Ao Yon) :

یکی از سواحل مخفی و بکر پوکت، ساحل آئویون می‌باشد. آئویون که از سواحل غربی پوکت است که در آینده بدون شک به یکی از سواحل معروف پوکت تبدیل خواهد شد. این ساحل زیبا محلی برای زندگی مردم بومی و ماهیگیری سنتی ست. این جزیره به دلیل اینکه دسترسی نسبتا دشوارتری که نسبت به سایر سواحل پوکت دارد، هنوز ساحلی بکر و دست نخورده باقی مانده است و اگر به این ساحل سفر کنید به ندرت توریست خارجی در این منطقه مشاهده خواهید کرد.

 

ساحل آئویون

 

ساحل کاتانوی (Kata Noi):

 

این ساحل زیبا و کوچک که در جنوب ساحل کاتا قرار گرفته است که به دلیل توسعه نیافتگی نسبت به برخی از جزایر پوکت، بیشتر شبیه یک ساحل خصوصی به نظر می‌رسد. دریا از ماه دسامبر تا آوریل بسیار آرام است و موج سواران از ماه می و اکتبر برای موج سواری به این سواحل می‌آیند. قسمت جنوبی کاتانوی نیز برای غواصی مناسب است،چرا که تعداد زیادی ماهی های رنگی استوایی و صخره های مرجانی در این منطقه قرار دارند.

 

ساحل kata noi

 

ساحل پارادایس (Paradise): 


ساحل پارادایس که در 4 کیلومتری پوکت واقع شده کمتر از 200 متر طول دارد. پارادایس یک ساحل مخفی اما در عین حال محبوب است. دارای یک صخره مرجانی بزرگ در 100 متری خود دارد که این مکان را برای غواصی به مکانی مناسب تبدیل کرده است. این ساحل در فصل باران های موسمی بسیار آرام و برای شنا مناسب است.

 

ساحل پارادیس

 

ساحل بنانا (Banana): 

ساحل هلالی شکل، زیبا و تقریبا خالی از سکنه بنانا 180 متر طول دارد. این ساحل بین سواحل بنگ تائو و نای تون قرار گرفته است. بنانا از نوامبر تا می، آب بسیار شفافی برای شنا کردن دارد و در فصول بارانی برای شنا کردن، بسیار مواج است.

 

ساحل بنانا

 

اگر قصد سفر به تایلند، شهر زیبای پوکت را دارید، تماشای این جزایر هیجان انگیز را در برنامه خود قرار دهید. آژانس هواپیمایی پارادیس به عنوان یکی از مجرب‌ترین برگزار کنندگان تورهای چارتری تایلند، در این مسیر همراه شما خواهد بود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مقالات مرتبط

مقایسه پوکت و کرابی; کدام یک بهترین مقصد برای شماست؟

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۴:۳۴
2 دقیقه
خواندن مطلب

معرفی جزیره ساموئی

۹ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۵۲
3 دقیقه
خواندن مطلب

نظرات کاربران

نظرتان را در مورد این مطلب با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید

دیدگاه های ثبت شده

منوی سایت